Condacum maart

Maart

Hallo liefste jongverkennertjes. Nu we de kortste maand van het jaar, februari, achter de rug hebben, is het eindelijk tijd voor de allerleukste maand van het jaar: MAART. Er zijn veel redenen waarom maart de beste vergadering heeft: het zonnetje laat zich weer vaker zien, het blijft weer langer licht na die donkere & koude winter, op 20 maart begint de lente, tegen het einde van de maand mogen we de klok een uurtje verder draaien omdat het weer zomertijd is, jullie favoriete leiding (Noah) is jarig deze maand, ook Julie is jarig in maart … Deze maand gaan we er als leiding alles aan doen om jullie een zo leuk mogelijk assortiment aan vergaderingen te geven. Zijn jullie benieuwd naar wat er allemaal op het menu staat? Neem dan zeker een kijkje hieronder.

ZONDAG 03/03 VAN 14u TOT 17u: KAPSACOKE VERGADERING/

KAPSACOKE????? Wat voor een misbaksel van een woord is dat nu weer? Misschien is het KAP als in regenkap, SA als in sabeltandtijger, CO als in
Om de ware betekenis van dit woord te kunnen achterhalen zullen jullie vandaag naar onze scoutswei moeten komen.

ZONDAG 10/03 VAN 14u TOT 17u: DE IDEALE MAN VERGADERING

“Wie is de ideale man? Is het iemand met een kaaklijn zo scherp als een zwaard, ogen zo diep als de oceaan, een hart zo warm als een knapperend haardvuur en een geest zo briljant als een sterrenhemel? Of is de ideale man eerder iemand die grappen maakt als een komiek, kookt als een chef-kok, danst als een professional en knuffelt als een teddybeer? Misschien heeft hij een baard als een Viking, een lach als een zonnestraal, een stem als een melodie en een karakter zo sterk als een rots. Maar wie is hij echt? Bevind hij zich onder ons? Kom vandaag zeker naar de scouts om dit mysterie te onthullen

ZONDAG 17/03 VAN 10u TOT 17u: PAKOFITO

JAJAJAJAJAJAJAJAAAA, het is weer tijd voor een van de leukste vergaderingen van het jaar. PAKOFITO!!! PAKOFITO staat voor PAtrouille – KOok – FIets – TOcht. Afzonderlijk zijn al deze woorden al geweldig leuk. Dus stel je eens voor wat voor vuurwerk het zal geven als we deze 4 prachtige woorden combineren en we 7 uur vrijmaken voor dit heuze evenement …
Deze dag kan alleen maar top worden. Het is belangrijk dat jullie allemaal een fiets meenemen die werkt zoals een fiets hoort te werken en vergeet zeker geen €3 mee te nemen voor jullie middageten. Lunchpakket is niet nodig.

ZONDAG 24/03 VAN 14u TOT 17u: TECHNIEKENVERGADERING

Vandaag is het weer tijd om jullie kennen en kunnen rond het hele scoutsgebeuren op de proef te stellen. Deze vergadering is extreem belangrijk want binnenkort gaan we met zen allen op PAPAKA en dan zou het handig zijn als alle JVK’s perfect in staat zijn om een tent op te zetten en een deftige kamphoek te bouwen. Dus kom vandaag zeker allemaal af zodat we er een vermakelijk namiddagje bouwen, spelen en lachen van kunnen maken.

Zo, dit was het dan voor de beste maand van het jaar. Wat hebben we ons toch geamuseerd seg. Benieuwd wat april allemaal in petto heeft? lees dan zeker de condacum van volgende maand.
Ne stevige linker,