Scouts Kontich 28ste Sint Maarten
Scoutsuniform

Verplichte uniformstukken

De groene scoutsdas is altijd verplicht in verband met de verzekering. Het Scoutshemd en de scoutsbroek zijn pas verplicht vanaf de Tonca’s. Onze blauwe t-shirt en trui met het spookje op behoren niet tot het officiële Scoutsuniform (maar zijn wel erg leuk om te laten zien dat je in Scouts Kontich zit 🙂).

Waar hang ik alle tekentjes op mijn Scoutshemd?

Het Scoutshemd beschrijft je Scoutscarrière doordat je er de tekentjes ophangt van de takken waar je in hebt gezeten, die leuke kampen waaraan je hebt deelgenomen, speciale evenementen die plaatsvonden toen jij in de Scouts zat,… Als je niet goed weet wat je waar moet hangen, kan je onderstaande richtlijnen gebruiken.

Het groepslintje en het tekentje van het huidige jaarthema zijn verplicht (vanaf de Tonca’s).