Condacum Februari

Dag allerliefste Kapoenen!

De dagen beginnen al terug iets langer te worden maar het blijft nog steeds koud, misschien krijgen we zelfs nog sneeuw! Maar goed weer of niet, de leiding heeft weer goed haar best gedaan om elke zondag een paar heel leuke vergaderingen uit hun hoed te toveren! Op het einde van de maand is er zelfs een feestje! Lees dus maar snel verder!

Zondag 04/02 14u15-16u45: Meisjesvergadering

Er was ooit eens een zanger die van een groot groen bos kwam (jullie ouders kennen hem misschien) die zong dat meisjes hem zot maakten, maar ook kapot en dat hij ze eigenlijk heel bizar vond. Misschien had die zanger ook wel gelijk, want behalve de leiding zijn er geen meisjes te vinden op de scouts, vreemd. “Waarom gaan we er dan een vergadering rond doen?” vragen jullie je dan waarschijnlijk af. Om daar een antwoord op te vinden moeten jullie naar de wei komen natuurlijk!

Zondag 11/02 14u15-16u45: Carnavalvergadering

Op carnaval verkleden de meeste mensen zich in wat ze maar willen. Dus of je nu een draak, een brandweerman, een auto of je lievelingsdier wilt zijn, dat kan allemaal! Op sommige plaatsen hebben ze zelfs een echte prins carnaval die dan een grote stoet door het dorp leidt! Doe dus je leukste verkleedkleren aan en kom samen met ons ontdekken hoe we op de scouts carnaval vieren!

Zondag 18/02 14u15-16u45: Wolkenvergadering

Wolken zijn iets speciaals, er kunnen verschillende dingen uitvallen, ze kunnen zelf naar beneden vallen en zo voor mist zorgen, en je kan er heel veel verschillende dingen in zien. Ze bestaan in alle vormen en maten, zijn soms grijs en dan weer wit en soms kun je zelfs boven de wolken zitten! Sommige mensen zeggen zelfs dat er mensen in de wolken wonen, die zich verplaatsen door zich vast te hangen aan een wolk en zo verder te vliegen maar of dat echt zo is dat weet niemand. Wat ook nog een groot mysterie is, is wat wij met wolken gaan doen vandaag, gaan we vliegen? Gaan we er een proberen te vangen of gaan we gewoon op zoek naar leuke vormen? Dat zullen we vandaag allemaal te weten komen!

Zaterdag 24/02 18u-21u: Discount for kids

Vanavond vieren we feest! Gewoon zomaar, omdat het kan. Dit doen we voor een keer niet op onze scouts maar in de Magdalenazaal in Kontich en jullie mogen jullie uniform thuis laten! Een ticketje kost 4 euro maar jullie ouders mogen gratis binnen. De leiding zorgt voor de hapjes en drankjes, de versiering en de muziek, het enige dat jullie moeten doen is plezier maken. Neem dus al jullie vriendjes, broertjes, zusjes,… mee en tot dan!

Voor meer info kunnen jullie bij de leiding of op deze link terecht: DISCOUNT FOR KIDS | Facebook

Zo, met deze knaller van een einde is de kortste maand van het jaar weer voorbij! Maar wat hoor ik daar? De vogeltjes beginnen al een beetje te fluiten en het wordt alweer iets warmer… Oh! En ik zie daar zelfs ons eerste grote weekend aankomen! Dat moet de maand maart zijn. Tot dan!

Gigi Kerrie Zazoe Nala Telde